15 Şubat 2012 Çarşamba

Ben Karpuzdan Anlarım (ARŞİV)


Ben Karpuzdan Anlarım

Hüsamettin Avşar





‘Arkadaş şuradan kankırmızı bir karpuz seçer misin?’ diye seslendim satıcıya. Genç satıcı birkaç karpuzu hoplatıp tıktıkladıkdan sonra birinde karar kıldı ve bana dönerek:

Keseyim mi abi?’ diye sordu. Benden olumlu yanıt alır almaz karpuzu kesip çatırdattı.

Hesabı ödeyip karpuzu aldığım sırada satıcıya:

‘Genç arkadaş; kendim karpuz seçecek olursam , nelere dikkat etmeliyim ?’ diye sordum.
Genç satıcı:

‘Abi eline aldığın karpuzun ağır olmasına ve kulağına götürüp tıklattığında da tok ve titreşimli bir ses çıkarıyor olmasına dikkat edersen karpuzun iyisini seçmiş olursun.’ diye özetledi.




Pazara uğradığım bir gün salt merakımı gidermek amacıyla karpuzcuya vardım ve başladım karpuzları hoplatıp tıklatmaya. Ben bu garip karpuz seçmecelikle telaştayken, bir bayanın beni izlemekte olduğunu fark ettim. Bir an bayanla gözucu kıvamında selamlaştık. Bayanın beni bir yerden tanıyor olabilirliğini düşündüm; ama baktım bayan hala beni izliyor. Kaçınılmaz olarak Yeniden göz göze gelmek zorunda kaldığımızda bayan bana:

‘’Beyefendi galiba siz karpuzdan anlıyorsunuz’’ deyince, büyük bir gurur ve duyarlılıkla:

‘’Evet hanımefendi ben karpuzdan anlarım.’’ diye yanıt verdim.

Bu yanıt sonrasında bayan elimdeki karpuzu kendisine vermemi rica edince, seçmiş bulunduğum karpuzu bayana aktarmak üzere satıcıya verdim.  Satıcı elimden karpuzu alıp kesti ve kankırmızı karpuzu bayana aktardı.

Bayan:

’Beyefendi mademki bu kadar iyi karpuz seçebiliyorsunuz, rica etsem bir karpuz daha seçebilir misiniz?’ deyince, bir karpuz daha seçip satıcıya uzattığımda bayan:

’’ Kesmenize gerek yok, Beyefendi karpuzdan anlıyor !’ diye satıcıyı uyardı ve karpuzları alıp uzaklaştı.

Bu ara ben de iki karpuz satın alıp eve döndüm hem de kestirme gereği duymadan.

Eve varıp karpuzları mutfağa bıraktım Eşime de Karpuz seçme konusunda nasıl maharetli olduğumu aktarmayı da ihmal etmedim. Eşim beni hafife aldı ve: ‘Kim bilir karpuz niyetine ne almışsın! Sen kim karpuzdan anlamak kim !’ diyerek bu konuda bana olan güvensizliğini beyan etmiş olunca, israrla karpuzun birini kesmesini istedim. Eşim karpuzun birini kesti ve ardından çop kovasına attı 2.’sini de kesip pembemsi özünü önce bana gösterdi ve ardından çöpe... Ardından da bana dönüp:

 ‘’Sen önce adamdan anlamaya bak. Sonra karpuz seçersin.Bak bakalım çevrende tutarlı güvenilir veya en az seni dolandırmamış kaç adamın var. Bırak şu karpuz seçmeyi de arkadaş ve dost seçiciliğini geliştirmeye bak. Ya da hem karpuz seçiciliğini hem de şu dost dediklerini boşgeç .Hiç olmazsa biz de senin dost bildiklerin tarafından dolandırılmamış oluruz!

 Sahi bayana seçtiğim 2. karpuz nasıl çıktı acaba! Çok meraklandım

1 yorum: